Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArubayi, Eric
TitelAn Assessment of the Effects of Selected Presage Variables on Teaching Practice Programmes in Nigeria's Tertiary Institutions.
QuelleIn: Studies in Educational Evaluation, 15 (1989) 2, S.219-29Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Foreign Countries; Higher Education; National Programs; Predictor Variables; Program Evaluation; Rural Schools; Sex Differences; Student Teacher Attitudes; Teacher Education; Teacher Interns; Teacher Orientation; Teacher Placement; Urban Teaching; Nigeria
AbstractGender differences and differences associated with urban versus rural placement in the satisfaction of 204 final-year teacher education students with a national teaching practice orientation program in Nigeria were assessed. Data from 184 (sex variable) and 177 (placement variable) usable questionnaires indicate the importance of effective teacher orientation. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: